Oferta przedszkola
OFERTA EDUKACYJNA PRZEDSZKOLA
Zajęcia prowadzone w naszym przedszkolu dostosowane są do możliwości, zainteresowań i potrzeb dzieci oraz oczekiwań rodziców:
– zapewniamy dobrą opiekę i wychowanie dzieci,
– dbamy o wszechstronny rozwój wychowanków,
– tworzymy przyjazną i serdeczną atmosferę,
– wykorzystujemy w pracy atrakcyjne metody nauczania,
– uwzględniamy indywidualne podejście do każdego dziecka,
– zatrudniamy wykwalifikowaną i ambitną kadrę pedagogiczną,
– posiadamy bardzo dobre warunki lokalowe,
– promujemy zdrowy styl życia,
– jesteśmy otwarci na współpracę z rodzicami.
ZAJĘCIA DODATKOWE
Język angielski – Im wcześniej dzieci będą miały kontakt z językiem obcym, tym łatwiej
przyjdzie im jego nauka. Nauczanie języka angielskiego w naszym przedszkolu odbywa się w
formie zabawy, która stymuluje proste wypowiedzi oraz umożliwia uruchomienie zdolności
naśladowczych przedszkolaków. Nauczyciel języka angielskiego powtarza te same zwroty do
dzieci wielokrotnie, stosując odpowiednią mimikę i gesty, dzięki temu język obcy jest dla dzieci naturalny i zrozumiały. Kontakt z językiem angielskim już we wczesnym wieku umożliwia dziecku stopniowe oswajanie się z brzmieniem, melodią i strukturą języka obcego, bez konieczności pokonywania barier, jakie powstają w trakcie nauki w późniejszym okresie.
Rytmika – Wpływ muzyki ma ogromne znaczenie na rozwój dziecka w wieku przedszkolnym:
stymuluje rozwój mózgu i układu nerwowego. Zajęcia te zaspokajają u dzieci wrodzoną potrzebę ruchu, dają możliwość działania, uzewnętrzniania przeżyć emocjonalnych, wyrabiają wrażliwość artystyczną oraz rozwijają aparat mięśniowo – ruchowy. Oprócz śpiewu i tańców podczas tych zajęć dzieci mają możliwość poznania wielu instrumentów muzycznych, na których bardzo chętnie grają.
Gimnastyka korekcyjna – Dbamy, by nasze przedszkolaki miały proste kręgosłupy, były
sprawne i cieszyły się aktywnym dzieciństwem. Najważniejszym celem ćwiczeń z zakresu
korektywy jest wyrabianie nawyku utrzymywania prawidłowej postawy w czasie stania,
siedzenia, w chodzie; profilaktyka wad kolan i płaskostopia. Istotne są też ćwiczenia oddechowe oraz wzmacnianie wiary we własne siły i możliwości.
Zajęcia taneczne – Taniec pozwala zaspokoić naturalną potrzebę ruchu. Zajęcia te wspierają rozwój dziecka we wszystkich sferach: fizycznej, poznawczej, emocjonalnej, społecznej, a nawet duchowej. Taniec rozwija prawidłową postawę ciała, sprawność motoryczną, koordynację i pamięć ruchową, świadomość własnego ciała, orientację czasowo-przestrzenną, szybkość reakcji. Angażując zmysły: słuch, wzrok, dotyk, ruch stymuluje integrację sensoryczną. Ułatwia procesy adaptacyjne, kształtuje poczucie własnej wartości, pewność siebie, samodzielność i komunikatywność. Uczy solidarności, otwartości i współdziałania w grupie. Wpływa na kształtowanie wrażliwości emocjonalnej, poczucia piękna i estetyki. Rozwija zdolność ekspresji i improwizacji ruchowej, inwencję twórczą oraz kreatywność, pobudza szeroko pojętą działalność artystyczną.
Ponadto dzieci mają możliwość czynnego uczestnictwa w „zajęciach kreatywnych” stymulujących indywidualny rozwój i określających osobiste predyspozycje i zainteresowania, są to m.in. warsztaty plastyczne, muzyczno-rytmiczne, taneczne.
WSPÓŁŻYCIE W GRUPIE RÓWIEŚNICZEJ
- Przestrzegam zawartych umów i reguł
- Bawię się tak, aby nie przeszkadzać innym
- Unikam krzyku i kłótliwości
- Umiem czekać na swoją kolej
- Przyjmuję porażkę z godnością (umiem przegrywać)
- Nie kłamię
- Akceptuję odmienność innych (np. niepełnosprawnych)
- Szanuję wspólną własność
- Sumiennie i dokładnie wypełniam obowiązki dyżurnego
- Zwracam się z problemem do nauczyciela
KOLEŻEŃSKOŚĆ
- Nie wyśmiewam się z innych
- Nie krzywdzę innych (nie biję,….)
- Pomagam młodszym i mniej sprawnym
- Dzielę się z innymi tym co mam
KULTURA BYCIA
- Używam form grzecznościowych: proszę, dziękuję, przepraszam
- Pamiętam o zachowaniu się w trakcie powitań i pożegnań: dzień dobry, do widzenia
- Okazuję szacunek dorosłym osobom
- Jestem miły dla innych
- Dbam o porządek wokół siebie (nie śmiecę, sprzątam po zabawie i pracy)
- Umiem słuchać innych i nie przeszkadzać w trakcie rozmów (kultura słuchania)
WARTOŚĆ: RODZINA
- Pamiętam o uroczystościach rodzinnych
- Szanuję członków swojej rodziny
- Okazuję swoje uczucia rodzinie
- Znam pracę zawodową rodziców
PATRIOTYZM
- Znam i szanuję symbole narodowe: godło, flaga, hymn
- Znam swoją miejscowość: godło, zabytki i ciekawe miejsca
- Poznaję kulturę swojego regionu.