Oferta przedszkola

OFERTA EDUKACYJNA PRZEDSZKOLA

Zajęcia prowadzone w naszym przedszkolu dostosowane są do możliwości, zainteresowań i potrzeb dzieci oraz oczekiwań rodziców:

– zapewniamy dobrą opiekę i wychowanie dzieci,

– dbamy o wszechstronny rozwój wychowanków,

– tworzymy przyjazną i serdeczną atmosferę,

– wykorzystujemy w pracy atrakcyjne metody nauczania,

– uwzględniamy indywidualne podejście do każdego dziecka,

– zatrudniamy wykwalifikowaną i ambitną kadrę pedagogiczną,

– posiadamy bardzo dobre warunki lokalowe,

– promujemy zdrowy styl życia,

– jesteśmy otwarci na współpracę z rodzicami. 

ZAJĘCIA DODATKOWE

Język   angielski – Im wcześniej dzieci będą miały kontakt z językiem obcym, tym łatwiej

przyjdzie im jego nauka. Nauczanie języka angielskiego w naszym przedszkolu odbywa się w

formie zabawy, która stymuluje proste wypowiedzi oraz umożliwia uruchomienie zdolności

naśladowczych przedszkolaków. Nauczyciel języka angielskiego powtarza te same zwroty do

dzieci wielokrotnie, stosując odpowiednią mimikę i gesty, dzięki temu język obcy jest dla dzieci naturalny i zrozumiały. Kontakt z językiem angielskim już we wczesnym wieku umożliwia dziecku stopniowe oswajanie się z brzmieniem, melodią i strukturą języka obcego, bez konieczności pokonywania barier, jakie powstają w trakcie nauki w późniejszym okresie.

Rytmika – Wpływ muzyki ma ogromne znaczenie na rozwój dziecka w wieku przedszkolnym:

stymuluje rozwój mózgu i układu nerwowego. Zajęcia te zaspokajają u dzieci wrodzoną potrzebę ruchu, dają możliwość działania, uzewnętrzniania przeżyć emocjonalnych, wyrabiają wrażliwość artystyczną oraz rozwijają aparat mięśniowo – ruchowy. Oprócz śpiewu i tańców podczas tych zajęć dzieci mają możliwość poznania wielu instrumentów muzycznych, na których bardzo chętnie grają.

Gimnastyka   korekcyjna – Dbamy, by nasze przedszkolaki miały proste kręgosłupy, były

sprawne i cieszyły się aktywnym dzieciństwem. Najważniejszym celem ćwiczeń z zakresu

korektywy jest wyrabianie nawyku utrzymywania prawidłowej postawy w czasie stania,

siedzenia, w chodzie; profilaktyka wad kolan i płaskostopia. Istotne są też ćwiczenia oddechowe oraz wzmacnianie wiary we własne siły i możliwości.

Zajęcia taneczne – Taniec pozwala zaspokoić naturalną potrzebę ruchu. Zajęcia te wspierają rozwój dziecka we wszystkich sferach: fizycznej, poznawczej, emocjonalnej, społecznej, a nawet duchowej. Taniec rozwija prawidłową postawę ciała, sprawność motoryczną, koordynację i pamięć ruchową, świadomość własnego ciała, orientację czasowo-przestrzenną, szybkość reakcji. Angażując zmysły: słuch, wzrok, dotyk, ruch stymuluje integrację sensoryczną. Ułatwia procesy adaptacyjne, kształtuje poczucie własnej wartości, pewność siebie, samodzielność i komunikatywność. Uczy solidarności, otwartości i współdziałania w grupie. Wpływa na kształtowanie wrażliwości emocjonalnej, poczucia piękna i estetyki. Rozwija zdolność ekspresji i improwizacji ruchowej, inwencję twórczą oraz kreatywność, pobudza szeroko pojętą działalność artystyczną.

 Ponadto dzieci mają możliwość czynnego uczestnictwa w „zajęciach kreatywnych” stymulujących indywidualny rozwój i określających osobiste predyspozycje i zainteresowania, są to m.in. warsztaty plastyczne, muzyczno-rytmiczne, taneczne.

WSPÓŁŻYCIE W GRUPIE RÓWIEŚNICZEJ

  1. Przestrzegam zawartych umów i reguł
  2. Bawię się tak, aby nie przeszkadzać innym
  3. Unikam krzyku i kłótliwości
  4. Umiem czekać na swoją kolej
  5. Przyjmuję porażkę z godnością (umiem przegrywać)
  6. Nie kłamię
  7. Akceptuję odmienność innych (np. niepełnosprawnych)
  8. Szanuję wspólną własność
  9. Sumiennie i dokładnie wypełniam obowiązki dyżurnego
  10. Zwracam się z problemem do nauczyciela

KOLEŻEŃSKOŚĆ

  1. Nie wyśmiewam się z innych
  2. Nie krzywdzę innych (nie biję,….)
  3. Pomagam młodszym i mniej sprawnym
  4. Dzielę się z innymi tym co mam

KULTURA BYCIA

  1. Używam form grzecznościowych: proszę, dziękuję, przepraszam
  2. Pamiętam o zachowaniu się w trakcie powitań i pożegnań: dzień dobry, do widzenia
  3. Okazuję szacunek dorosłym osobom
  4. Jestem miły dla innych
  5. Dbam o porządek wokół siebie (nie śmiecę, sprzątam po zabawie i pracy)
  6. Umiem słuchać innych i nie przeszkadzać w trakcie rozmów (kultura słuchania)

WARTOŚĆ: RODZINA

  1. Pamiętam o uroczystościach rodzinnych
  2. Szanuję członków swojej rodziny
  3. Okazuję swoje uczucia rodzinie
  4. Znam pracę zawodową rodziców

PATRIOTYZM

  1. Znam i szanuję symbole narodowe: godło, flaga, hymn
  2. Znam swoją miejscowość: godło, zabytki i ciekawe miejsca
  3. Poznaję kulturę swojego regionu.
Powrót na początek strony